ONZE GESCHIEDENIS

Betaalbare mobiliteit voor het grote publiek

Dacia outdoor drive

De missie van Dacia

De missie van Dacia is: het maken van nieuwe, essentiële en betrouwbare voertuigen, die betaalbaar zijn voor het grote publiek. Dacia heeft zich door de jaren heen ontwikkeld en zich voortdurend aangepast aan de behoeften van zijn klanten. Terwijl het onmiskenbaar zichzelf is gebleven. Ook al slaat het soms een nieuwe weg in en schudt het de auto-industrie af en toe flink op. Kenmerkend voor Dacia? Elk van onze bekende modellen is een revolutie op zich.

Dacia outdoor road

1966, een herboren merk

Dacia is in 1966 opgericht in Roemenië met een duidelijk doel: moderne, betrouwbare en betaalbare auto's maken voor de inwoners van Roemenië. Dacia is vernoemd naar de naam die door de Romeinen werd gebruikt om te verwijzen naar de regio die we tegenwoordig kennen als Roemenië.

In 1999 nam Renault Dacia over wat een strategische verschuiving teweegbracht. Dacia werd hierdoor een merk van Groupe Renault en zo begon een nieuw tijdperk wat betreft kwaliteit.

Dacia Logan 2004

2004, introductie Logan

De Logan is een moderne en robuuste gezinssedan en gaf een nieuwe boost aan het merk Dacia. De Logan werd ontwikkeld voor een ongeëvenaarde prijs van € 5000,-. Perfect voor opkomende markten. Dit was een revolutionaire ontwikkeling binnen de auto-industrie en de Logan werd razend populair. Ook in West-Europa, waar de Logan in 2005 op de markt kwam.

Sandero 2008

2008, introductie Sandero

De Sandero was de tweede grote lancering van Dacia. De auto heeft ruime afmetingen, een praktisch design, is zeer veelzijdig en heeft een betaalbare prijs. En dat zijn gelijk belangrijke redenen die het verkoopsucces van de Dacia Sandero tot vandaag de dag bepalen.

Dacia Duster 2010

2010, introductie Dacia Duster

Met de Duster doorbrak Dacia opnieuw stereotypen in de auto-industrie. De Duster is niet alleen de meest betaalbare SUV, maar ook een zeer aantrekkelijke auto met échte offroad-capaciteiten. Dacia behaalde hiermee opnieuw een commercieel succes.

Dacia electric - Spring

Anno nu, het succes zet zich voort

Dacia is nu actief in 44 landen en heeft meer dan 7 miljoen klanten.

Ons verhaal gaat verder met deze aankomende revolutie: Spring, de kleine auto die, hoe kan het ook anders, elektrisch rijden voor iedereen bereikbaar maakt.

 

Dit is onze geschiedenis in het kort. Maak deel van onze toekomst uit en koop nu jouw nieuwe Dacia.

Wil je meer informatie over je Dacia?

Dacia - Waarden

De filosofie van Dacia

Lees meer
Dacia in Nederland

Dacia in Nederland

Meer informatie
Dacia - Evenementen

Dacia wereldwijd

Ontdek alles over Dacia