Heb je een vraag of kunnen we je met een ander onderwerp helpen?
Bekijk hier de veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier.
Mobilize Financial Services is het Nederlandse filiaal van RCI Banque. In samenwerking met de alliantie Dacia-Nissan-Mitsubishi voorzien wij je van een betrouwbaar en verantwoord krediet en lease advies.
Mobilize Financial Services biedt consumptieve kredieten, verzekeringen en private lease aan. Met een consumptieve lening financier je de koop van een auto helemaal of voor een deel. Mobilize Financial Services financiert nieuwe auto’s van o.a. de merken Dacia en Dacia en verstrekt ook financieringen voor gebruikte auto’s die verkocht worden via de aangesloten dealers.
Mobilize Financial Services staat onder toezicht van de Autoriteit Financiële Markten (AFM) en is ingeschreven in het AFM-register met vergunningsnummer 12009781.
Mobilize Financial Services is een handelsnaam van RCI Financial Services, de huisbankier van o.a. Dacia en Dacia. Mobilize Financial Services verstrekt consumptieve kredieten aan particulieren voor de aanschaf van nieuwe en gebruikte auto’s. Tevens bieden wij verschillende services zoals verzekeringen en verlengde garantie op jouw Dacia. Mobilize Financial Services biedt ook operational lease en financial lease.
Vraag je dealer naar de actuele rente bij het aanvragen van de financiering.
Wij berekenen hoeveel je kunt lenen volgens de leennorm. De leennorm is uitgelegd in de Gedragscode van de VFN (Vereniging van Financieringsondernemingen in Nederland). Mobilize Financial Services is verplicht rekening te houden met kosten die later kunnen ontstaan. Hierbij kun je denken aan je pensioen, een groter gezin, verlies van baan, etc.
Op basis van de bij ons bekende informatie beoordelen wij of je het gewenste maandbedrag kunt dragen volgens de leennorm. Voor deze beoordeling maken wij een overzicht van je eigen financiële situatie. Wij kijken naar vaste inkomsten, vaste uitgaven, gezinssituatie, etc. Wij zullen je vragen de opgegeven inkomsten en uitgaven schriftelijk aan te tonen.
Wil je het openstaand saldo van je contract weten of vrijblijvend een inlosopgave ontvangen? Je kunt jouw openstaand saldo opvragen via ons contactformulier.
Wil je jouw gegevens wijzigen? Dan kun je de wijzigingen doorgeven via ons contactformulier. Je krijgt dan een wijzigingsformulier die je volledig ingevuld en getekend retour kunt sturen. Nadat je gegevens zijn gewijzigd, ontvang je van Mobilize Financial Services een bevestiging.
Indien je een klacht hebt over Mobilize Financial Services, dan kun je jouw klacht indienen via ons contactformulier. Je kunt de klacht indienen met als onderwerp 'klacht' en het contractnummer of kenteken.
Extra betalingen zijn mogelijk. Hiervoor kies je zelf het gewenste bedrag dat je wenst af te lossen. Dit bedrag maak je over naar NL 34 INGB 0681 3129 55 T.n.v Mobilize Financial Services. Doe dit graag onder vermelding van je contractnummer of kenteken.
Voor vragen omtrent operational lease, bel je naar: 020-6582110.
Voor vragen over specifieke Dacia-modellen of het afsluiten van een product, dan kun je terecht bij je Dacia dealer.
Een slottermijn is een restantbedrag dat opgenomen kan worden in de financiering. Met een slottermijn kun je de maandtermijn gedurende de financiering verlagen. De slottermijn wordt aan het einde van de looptijd in een keer geïncasseerd. De slottermijn kan eventueel ook nog door gefinancierd worden.
Dit is de jaarlijkse rente die betaald wordt gedurende de looptijd van de financiering. Een maandtermijn bestaat uit een component rente en een component aflossing.
Mobilize Financial Services biedt een huurkoop variant aan voor zowel zakelijk als particulier. Huurkoop is een afbetaling van het voertuig en de klant juridisch eigenaar wordt als de schuld volledig is ingelost.
Beschikbare looptijden zijn afhankelijk van het actuele aanbod met een minimale looptijd van 12 maanden. Vraag je dealer naar het actuele aanbod.
Omdat de financiering wordt geregistreerd bij BKR, heeft dit invloed op aanvragen voor andere leningen zoals een hypotheek. Dit zal per toetsing bekeken worden.
Een financiering vraag je aan bij de lokale dealer. De dealer vult dan alle benodigde gegevens in het voor de aanvraag en zal de aanvraag indienen bij Mobilize Financial Services. De dealer houdt je tevens op de hoogte van de voortgang van de aanvraag.
Bij een voorlopig akkoord zal de dealer je vragen om alle bewijslasten aan te leveren ter controle. Welke documenten je moet aanleveren is volledig afhankelijk van je persoonlijke situatie.
Het is mogelijk om je huidige auto in te ruilen. De dealer zal hier een inruilwaarde voor berekenen en deze waarde in mindering brengen op het te financieren bedrag.
Indien er op de betreffende auto nog een lening loopt, kan deze in overleg worden overgenomen in de nieuw aan te vragen financiering.
In de meeste gevallen is het niet nodig om een aanbetaling te doen. Een aanbetaling kan wel als eis gesteld worden voor een goedkeuring. Dit is bijvoorbeeld als de klant een tijdelijk dienstverband heeft.
De financiering moet zijn terugbetaald voordat je 82 jaar wordt. Vanaf 76 jaar vraagt Mobilize Financial Services om een minimale aanbetaling van 10% op het te financieren bedrag.
De dealer zal je aangeven welke documenten benodigd zijn na voorlopig akkoord.
Denk hierbij aan:
Een voorlopig akkoord wordt in de meeste gevallen binnen 1 uur afgegeven. Bij een voorlopig akkoord zal de dealer je vragen om alle bewijslasten aan te leveren ter controle. Welke documenten je moet aanleveren is volledig afhankelijk van je persoonlijke situatie. Hierna duurt het circa 2 werkdagen voordat een definitief akkoord wordt afgegeven. De dealer informeert je over de status van je aanvraag.
Een aanvraag kan worden afgewezen als de VFN leennorm niet wordt gehaald of dat je lopende achterstanden heeft bij BKR. In beide gevallen wordt rekening gehouden met de financiële positie en daarbij een verantwoordelijke keuze gemaakt of de lening kan worden verstrekt.
De lening wordt geregistreerd bij de Stichting BKR te Tiel. Indien er op je contract eenslottermijn aanwezig is, dan wordt de hoofdsom en het slottermijn apart van elkaar aangemeld bij BKR. Als er gedurende het contract een achterstand ontstaat van meer dan 2 maanden, dan melden wij dit ook bij BKR.
Dit is mogelijk, maar hangt van je persoonlijke situatie af. Als bij de eerste toetsing een achterstand wordt gesignaleerd, dan nemen wij contact op met de klant om na te gaan wat er precies gebeurd is. Zijn er meerdere achterstanden aanwezig, dan wordt de aanvraag afgewezen.
Het is mogelijk om gedurende je looptijd tussentijds extra af te lossen. Dit is bij Mobilize Financial Services altijd boetevrij. Hiervoor kies je zelf het gewenste bedrag dat je extra wenst af te lossen en maakt dit bedrag zelf over naar NL 34 INGB 0681 3129 55 t.n.v. Mobilize Financial Services. Voor een juiste verwerking vragen wij om het kenteken en contractnummer te vermelden bij de overschrijving. Indien je extra aflost, dan verkort dit de looptijd. Het vooraf afgesproken maandtermijn blijft altijd gelijk.
Indien je ervoor kiest het openstaand saldo volledig af te lossen, wordt een inlosvergoeding in rekening gebracht. De inlosvergoeding wordt berekend aan de hand van het resterende looptijd en openstaand saldo.Als het contract nog langer dan 1 jaar loopt, dan is de inlosvergoeding 1% van het openstaandZit het contract in het laatste jaar, dan is de inlosvergoeding 0,5% van het openstaand saldo.Je ontvangt een bevestiging van de volledige aflossing
Indien je de maandelijkse termijnen niet (meer) kan voldoen, kun je mailen naar debiteuren@rcibanque.com met als onderwerp je contractnummer en kenteken. De afdeling debiteuren zal met je kijken naar de situatie en mogelijke oplossingen.
In beide gevallen dient de openstaande schuld ingelost te worden. Neem hiervoor contact op met de verzekeringsmaatschappij. Het is verstandig om als verzekering te kiezen voor een WA casco + zodat je bij total loss of diefstal niet voor vervelende verassingen komt te staan.
In geval van overlijden stuur je een kopie van de overlijdensakte naar debiteuren@rcibanque.com met als onderwerp het contractnummer en/of kenteken. De afdeling debiteuren zal je informeren over de mogelijkheden met betrekking tot een voorzetting van het contract of een (gedeeltelijke) kwijtschelding.
Ter overschrijving van de auto heb je de tenaamstellingscodes nodig. Deze codes blijven in ons bezit totdat de financiering volledig is ingelost. Aan de hand van een inlosbrief dat je maandelijks van ons ontvangt, kun je de financiering inlossen waarna de codes aan je verstrekt zullen worden. Je bent na de inlossing volledig eigenaar.
Het is tussentijds niet mogelijk om de looptijd van je contract aan te passen.
Voor de incassodatum heb je keuze uit twee dagen. Dat is de 1ste en de 16de dag van de maand. Je kunt de gewenste wijziging doorgeven via ons contactformulier met als onderwerp het contractnummer en kenteken. Wanneer de incassodatum in het weekend of op een feestdag valt, zal de incasso de eerstvolgende werkdag plaatsvinden.
Je dient de lening volledig in te lossen voordat je de auto kunt verkopen.
Nadat het volledig openstaand saldo is voldaan, zal de registratie met 35 dagen worden bijgewerkt. Een registratie verdwijnt echter niet volledig, maar er komt een praktisch einddatum bij te staan. Hieraan kan de volgende geldverstrekker zien dat openstaand bedrag bij ons ingelost is. De financiering blijft nog 5 jaar zichtbaar in BKR.
Een financial lease contract is een huurkoop financiering voor de zakelijke markt. Hierbij wordt een contract aangegaan waarbij de klant economisch eigenaar wordt en de financieringsmaatschappij juridisch eigenaar. Nadat de klant de volledige schuld heeft ingelost verandert het juridisch eigendom.
De meeste recente jaarrekening moet aangeleverd worden ter beoordeling. Na goedkeuring wordt via de dealer nog een kopie rijbewijs inclusief een getekend contract en SEPA machtiging aangeleverd.
Een slottermijn is een restantbedrag dat opgenomen kan worden in de financiering. Met een slottermijn kun je het maandtermijn gedurende de financiering verlagen. Het slottermijn wordt aan het einde van de looptijd in een keer geïncasseerd. Het slottermijn kan eventueel ook nog door gefinancierd worden.
Dit hangt af van de beoordeling van de financiële positie van de klant. Hoelang bestaat het bedrijf, hoe staat het bedrijf er financieel voor, wordt er een aanbetaling gedaan, dit zijn allemaal zaken die meegenomen worden in de beoordeling.
Indien een wijziging gewenst is, kun je dit aangeven via ons contactformulier. Je krijgt dan een wijzigingsformulier die je volledig ingevuld en getekend retour kunt sturen. Nadat je gegevens zijn gewijzigd, ontvang je van Mobilize Financial Services een bevestiging.
Indien je een klacht hebt over Mobilize Financial Services, kun je deze per mail indienen. Je kunt je klacht indienen via ons contactformulier met als onderwerp klacht en het contractnummer of kenteken.
Omdat de financiering wordt geregistreerd bij BKR, heeft dit invloed op aanvragen voor andere leningen zoals een hypotheek. Dit zal per toetsing bekeken worden.
Een financiering vraag je aan bij de lokale Dacia-dealer. De dealer vult dan alle benodigde gegevens in het voor de aanvraag en zal de aanvraag indienen bij Mobilize Financial Services. Mobilize Financial Services zal contact opnemen om de jaarrekening te overleggen. Na een akkoord zal de dealer je weer uitnodigen om het contract en de SEPA te tekenen en daarbij een kopie rijbewijs te overleggen.
Het is niet perse nodig om een aanbetaling te doen. In sommige gevallen is dit wel een vereiste van de financieringsmaatschappij om een goedkeuring te krijgen. Een aanbetaling is wel een extra zekerheid voor de financieringsmaatschappij, dus dit kan de kans op een goedkeuring verhogen.
Het is mogelijk om je huidige auto in te ruilen. De dealer zal hier een inruilwaarde voor berekenen en deze waarde in mindering brengen op het te financieren bedrag.
Indien er op de betreffende auto nog een lening loopt, kan deze in overleg worden overgenomen in de nieuw aan te vragen financiering.
Zonder KVK-nummer kan er geen financial lease contract worden aangegaan. Een inschrijving bij de Kamer Van Koophandel is noodzakelijk. Daarnaast is het ook niet mogelijk om met een buitenlandse inschrijving een financial lease contract aan te gaan.
Als Mobilize Financial Services in de beoordeling geen financieel, stabiel bedrijf ziet. Daarnaast wordt er bij de natuurlijke personen een BKR toetsing gedaan. Indien bij de BKR achterstanden worden geconstateerd, dan kan ook dit tot een afwijzing leiden. Dit wordt per aanvraag bekeken.
Hier zit een verschil in. Bij de natuurlijke personen zoals in een eenmanszaak wordt een BKR toetsing gedaan en bij de activatie van het contract wordt ook een BKR registratie gedaan. Bij een rechtspersoon binnen een besloten vennootschap is dit niet het geval. Daarnaast is een natuurlijk persoon privé aansprakelijk en een rechtspersoon niet. Ook dit geeft een verschillende manier van beoordelen.
Dit is mogelijk, maar hangt van de situatie af. Als bij de toetsing een achterstand wordt gesignaleerd, dan nemen wij contact op met de klant om na te gaan wat er precies gebeurd is. zijn er meerdere achterstanden aanwezig, dan wordt de aanvraag direct afgewezen.
Bij Financial lease hangt de doorlooptijd af van de grote van de aanvraag en hoe snel de jaarrekening vanuit de klant wordt aangeleverd. 1 auto voor een eenmanszaak is over het algemeen binnen 24 tot 48 uur beoordeeld. Dit kan ook soms dezelfde dag nog zijn. Grote orders voor bijvoorbeeld 15 auto’s waar 500.000 euro geleend moet worden, kan een aantal weken in beslag nemen.
Het is mogelijk om gedurende de looptijd tussentijds extra af te lossen. Dit is bij Mobilize Financial Services altijd boetevrij. Hiervoor kies je zelf het gewenste bedrag dat je extra wenst af te lossen en maakt dit bedrag zelf over naar NL 34 INGB 0681 3129 55 t.n.v. Mobilize Financial Services. Voor een juiste verwerking vragen wij om het kenteken en contractnummer te vermelden bij de overschrijving. Indien je extra aflost, dan verkort dit de looptijd. Het vooraf afgesproken maandtermijn blijft altijd gelijk.
Indien je ervoor kiest het openstaand saldo volledig in te lossen, wordt een inlosvergoeding in rekening gebracht. De inlosvergoeding wordt berekend aan de hand van het resterende looptijd en openstaand saldo.
Indien je de maandelijkse termijnen niet (meer) kan voldoen, kun je mailen naar debiteuren@rcibanque.com met als onderwerp het contractnummer en kenteken. De afdeling debiteuren zal met je kijken naar de situatie en mogelijke oplossingen.
In beide gevallen dient de openstaande schuld ingelost te worden. Neem hiervoor contact op met je verzekeringsmaatschappij. Het is verstandig om als verzekering te kiezen voor een WA casco + zodat je bij total loss of diefstal niet voor vervelende verassingen komt te staan.
In geval van overlijden stuur je een kopie van de overlijdensakte naar debiteuren@rcibanque.com met als onderwerp het contractnummer en/of kenteken. De afdeling debiteuren zal je informeren over de mogelijkheden met betrekking tot een voorzetting van het contract.
Ter overschrijving van je auto heb je de tenaamstellingscodes nodig. Deze codes blijven in ons bezit totdat je financiering volledig is afgelost. Aan de hand van een inlosbrief dat je maandelijks van ons ontvangt, kun je de financiering inlossen waarna de codes aan je verstrekt zullen worden. Je bent na de inlossing volledig eigenaar.
Het is tussentijds niet mogelijk om de looptijd van het contract aan te passen.
Voor de incassodatum heb je keuze uit twee dagen. Dat is de 1ste en de 16de dag van de maand. Je kunt de gewenste wijziging doorgeven via ons contactformulier met als onderwerp het contractnummer en kenteken. Wanneer de incassodatum in het weekend of op een feestdag valt, zal de incasso de eerstvolgende werkdag plaatsvinden.
Je dient de lening volledig in te lossen voordat je de auto kunt verkopen.
Indien je twee BKR registraties met hetzelfde contractnummer ziet staan is er een slottermijn in het contract verwerkt. De hoofdsom en het slottermijn worden namelijk apart van elkaar aangemeld bij BKR.
Als de lening is afgelost, dan ontvangt de klant binnen 5 werkdagen een bevestiging van het volledig afbetalen van de lening. Bij deze bevestiging zitten ook de tenaamstellingscodes voor het wijzigen van het eigendom. Daarnaast staat hierin ook vermeld dat de klant zal worden afgemeld bij de BKR.
Als de lening volledig is afbetaald, dan wordt de tenaamstellingscode verstuurd naar de klant. Dit is binnen 7 werkdagen na de volledige aflossing.
Pechhulpverzekering
Tijdens de fabrieksgarantie heb je recht op Dacia Route Service. Hiermee zorgt Dacia dat je mobiel blijft. Deze mobiliteitsgarantie kan worden uitgebreid met Dacia Route Service+ van Mobilize Financial Services. Na de fabrieksgarantie is Dacia Route Service+ de complete pechhulpverzekering.
Meer informatie over RouteService.
Tot 01/01/2020 werd Route Service+ aangeboden door Allianz Assistance. Vanaf 01/01/2021 wordt Route Service+ aangeboden door Europe Asistance. Mobilize Financial Services is hiervoor de bemiddelaar.
Verlengde Garantie
Een nieuwe Dacia heeft altijd garantie. Dit heet fabrieksgarantie. Afhankelijk van het model is dit 2, 3 of 4 jaar. Je kunt deze garantie verlengen via Mobilize Financial Services met de GarantiePlus verzekering.
Meer informatie staat op onze GarantiePlus pagina.
GarantiePlus wordt aangeboden door de verzekeraar NMA IARD. Mobilize Financial Services is de bemiddelaar van NMA IARD.
Bij aangesloten Dacia-dealers. Vraag je Dacia-dealer naar de voorwaarden. De klantenservice van de Dacia Autoverzekering is te bereiken via (024) 366 56 25.
Jazeker. Op de pagina 'Autoverzekering' vind je de polisvoorwaarden voor personen- en bedrijfswagens.
Dacia Autoverzekering is tot stand gekomen door een samenwerking tussen Mobilize Financial Services B.V. en Bovemij Financiële Diensten B.V.. Dacia Autoverzekering wordt aangeboden door Bovemij Financiële Diensten B.V.. Zij treedt op als gevolmachtigd agent van N.V. Schadeverzekering-Maatschappij Bovemij onder AFM-vergunningsnummer: 12010584. De klantenservice van de Dacia Autoverzekering is te bereiken via (024) 366 56 25.
My Revision (Extra) Pro heet vanaf nu Onderhoudscontract (uitgebreid). Alleen de naam is veranderd, het product niet.
Voor een vast bedrag per maand worden alle voorgeschreven onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd, zoals het verversen van de olie, vernieuwen van de olie- en interieurfilter en de controle van de vitale delen van je auto. Bij een Dacia onderhoudscontract (uitgebreid) is tevens de vervanging van onderdelen als gevolg van slijtage inbegrepen.
We hebben de algemene voorwaarden van de verschillende producten van Mobilize Financial Services hieronder voor je op een rijtje gezet.