Het meest efficiënt in de stad
Aandrijfsysteem
155 pk
full hybrid155 pk aan gecombineerd vermogen
Tot
40 %
minder brandstofverbruikin WLTP-cyclus in de stad
Vanaf
110 g/km
CO₂-emissiesconform het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van de versie en opties
Rijd tot wel
80 %
van de tijd 100% elektrischin de stad
Het meest efficiënt in de stad
In de stad
Je rijdt in de stad tot 80% van de tijd 100% elektrisch. Tegelijkertijd bespaar je ook tot zo'n 40% op brandstof en verminder je je CO2-uitstoot met 20%.
Voor lange ritten
Je gaat zorgeloos op weg met zijn krachtige motor die 155 pk levert en een rijbereik heeft tot wel 1000 km.
1 Nominaal vermogen 155 pk, daadwerkelijk vermogen 158 pk.
2 Elektromotor met een koppel van 205 Nm, verbrandingsmotor met een koppel van 172 Nm
De Duster full hybrid combineert twee elektromotoren en een benzinemotor.
De automatische versnellingsbak schakelt automatisch tussen de elektromotor en de verbrandingsmotor maar geeft de prioriteit aan volledig elektrisch rijden.
Het hybride-aandrijfsysteem levert 155 pk, start volledig elektrisch en behaalt snelle acceleraties.
Met regeneratief remmen laadt de batterij op tijdens het rijden door energie terug te winnen tijdens het vertragen en afremmen.
Je bespaart tot wel 40% op je brandstofkosten wanneer je met deze Dacia in de stad rijdt.
De Duster is efficiënt en milieuvriendelijker door zijn verlaagde CO₂-emissies van slechts 112 g/km (volgens het WLTP-protocol, dit kan variëren afhankelijk van versies en opties).
Hoge prestaties en veelzijdig
Aandrijfsysteem
150 pk
mild hybrid 150 pk aan gecombineerd vermogen
Tot
30 %
lagere gebruikskostende gemiddelde LPG-prijs in Europa op 5 mei 2025: 0,83 euro tegenover 1,47 euro voor benzine
Vanaf
116 g/km
CO2-emissiesconform het WLTP-protocol, kan variëren afhankelijk van de versie en opties
Rijd tot wel
60 %
van de tijd 100% elektrischin de stad
Technologie
Deze ECO-G 4x4 hybride op benzine en LPG koppelt het vermogen van de 140 pk sterke 1,2-liter mild hybrid-benzinemotor van 48 V voor, aan dat van een sterke elektromotor van 13 pk op de achteras.
De verbrandingsmotor beschikt over een automatische 6-versnellingsbak met dubbele koppeling en de elektromotor over een versnellingsbak met twee versnellingen plus neutraal.
Hoe werkt het?
De batterij wordt onderweg opgeladen door middel energieterugwinning bij het remmen en vertragen. Je rijdt hiermee tot wel 60% van de tijd in de stad elektrisch.
En met een perfect in het dashboard geïntegreerde schakelaar schakel je snel en onmerkbaar tussen benzine en LPG.