Terug naar overzicht Sandero

Dacia Sandero

Modelinformatie Terug naar overzicht Sandero

Techniek

  • Dynamische en Zuinige Tce 90 Turbobenzinemotor

    De Dacia Sandero beschikt over de nieuwe TCe 90 Stop & Start turbobenzinemotor.

    Deze motor is het nieuwe symbool van technische perfectie van de Renault-groep. Deze driecilinder turbobenzinemotor met een inhoud van 898 cm3 (cilinder van 0,9L) profiteert van downsizing-technologie en levert een vermogen van 90 pk.

    Met het Stop&Start-systeem (S&S) combineert dit kleine wonder op wielen plezier en rijgemak en is zuinig in verbruik. Deze motor is dynamisch, reactief en accelereert soepel.

    LPG

    De TCe 90-motor met Stop&Start is tevens leverbaar als Bi-Fuel uitvoering. Dankzij LPG kunt u flink besparen op uw brandstofkosten en hoeft u dankzij de ingebouwde LPG installatie niet in te leveren op uw bagageruimte. Het tanken van LPG is goedkoper dan benzine en de CO2-uitstoot is lager. 

    Naast al deze voordelen, kunt u de bi-fuel versies aanschaffen voor een lagere prijs dan de benzine uitvoeringen! 

  • Dacia introduceert een automaat: de Easy-R

    Met de Easy-R automaat combineert Dacia comfort en rijplezier voor een zeer betaalbare prijs. Tegen een kleine meerprijs ten opzichte van de handgeschakelde benzine versies rijdt u al een Dacia automaat!

    De versnellingsbak is zuinig, comfortabel en praktisch. Het brandstofverbruik van de  automaat is nagenoeg gelijk aan dat van de handgeschakelde benzineversies. In de ECO modus wordt nog minder brandstof verbruikt doordat automatisch de zuinigste versnelling wordt geselecteerd.

    EASY-R VOOR MEER COMFORT!

    •Comfort in het stadsverkeer of bij file

    •Snelle reactiesnelheid bij inhalen of invoegen

    •Snelle terugschakeling bij gevaar of als het gaspedaal volledig wordt intrapt (kick-down)

    •Bergaf wordt automatisch op de motor afgeremd

    AUTOMATISCH SCHAKELEN EN MAKKELIJK MANOEUVREREN

    •In de (Drive) modus rijd je op de automaat, in de (Manual) modus schakel je zelf

    •Langzaam naar voren rijden met de kruipfunctie

    •Kruipfunctie is handig in files en voor inparkeren

    •Kruipfunctie voorkomt het achteruit rollen van de auto op lichte hellingen (tot 5%) en maakt wegrijden op een helling makkelijker

    DE TECHNIEK ACHTER EASY-R

    De Easy-R is een handgeschakelde versnellingsbak met 5 versnellingen en een automaat met 3 elektrische motoren en een speciale rekeneenheid. De automaat is elektromechanisch. De versnellingsbak wordt bestuurd door een nieuwe versnellingshendel die in de geselecteerde positie blijft (R, D, N). De ‘P’ stand ontbreekt. Nieuwe kleppen die het schakelen regelen, zijn eenvoudiger en werken zonder olie. De nieuwe rekeneenheden zijn efficiënter, sneller en zorgen ervoor dat er sneller, maar ook zachter geschakeld kan worden, zowel bij het wegrijden als bij gas geven of terugschakelen.