Dealer Reviews

Om u te helpen bij het kiezen van uw dealer geven wij u de resultaten van deze dealers in onze klantentevredenheidsenquêtes. Hierbij wordt een onderscheid gemaakt in de tevredenheid na de aanschaf en aflevering van een nieuwe auto, en de tevredenheid na een bezoek aan de werkplaats.

HIERONDER EEN UITLEG HOE DIT IN ZIJN WERK GAAT:

De enquête wordt per email verstuurd naar alle particuliere klanten die een nieuwe auto hebben aangeschaft of die in de werkplaats bij de Dacia of Renault-dealer zijn geweest. Voorwaarde is uiteraard dat het emailadres van de klant bekend is. Daarnaast worden klanten die de voorgaande 5 maanden voor één van onze enquêtes benaderd zijn niet opnieuw benaderd. De enquêtes worden 10 dagen na het werkplaatsbezoek of de aflevering van de auto verstuurd, en kunnen tot 25 dagen na de aflevering of het werkplaatsbezoek ingevuld worden.


In de enquête wordt de vraag gesteld: “Zou u de Dacia-garage aanbevelen aan een familielid, vriend of bekende die een nieuwe Dacia wil kopen?” of “Zou u de Dacia-garage aanbevelen aan familie, vrienden of bekenden die werkzaamheden aan zijn auto wil laten uitvoeren?” Bij deze vraag kan als antwoord een cijfer van 1 tot en met 10 gekozen worden:

 

Het cijfer dat wordt getoond op onze website is het gemiddelde van de voorgaande 4 maanden.
Dit cijfer wordt weergegeven in een aantal sterren:

Tot 1,5

1,5 tot 2,5

2,5 tot 3,5

3,5 tot 4,5

4,5 tot 5,5

5,5 tot 6,5

6,5 tot 7,5

7,5 tot 8,5

8,5 tot 9,5

9,5 tot 10

½

1

1 ½

2

2 ½

3

3 ½

4

4 ½

5


Vervolgens wordt gevraagd waarom het cijfer gegeven wordt; waarom de klant zijn dealer wel of juist niet zou aanbevelen.

  • Bij 9 of 10: “Kunt u ons aangeven waarom u deze keuze heeft gemaakt; wat u bevallen is?”
  • Bij 7 of 8: “Wat had er moeten gebeuren zodat u deze Dacia-garage zeker had aanbevolen?” 
  • En bij 6 of lager: “Kunt u ons aangeven waarom u deze keuze heeft gemaakt; wat u niet bevallen is?”


De antwoorden op deze vragen vindt u onder de reviews.

Aan de klant wordt gevraagd of hij of zij akkoord gaat met het publiceren van zijn of haar antwoord. Indien de klant hier geen toestemming voor geeft wordt het antwoord niet gepubliceerd. Daarnaast worden ook antwoorden met grof taalgebruik, of waarin een medewerker van het dealerbedrijf met naam genoemd wordt, of zonder een begrijpelijke inhoud niet gepubliceerd.